Comunicat de rebuig a les agressions de PxC

Dissabte a la tarda a Sant Boi va tenir lloc el congrés de les Joventuts Identitàries x Catalunya amb la presència de Josep Anglada i molts dels càrrecs electes del partit. El senyor Anglada, que ja al matí havia fet una publicació de caire hostil “Avui a Sant Boi a clausurà el I Congrés de les Joventuts Identitaries per Catalunya. Quans perroflautes i rates de cloaca m’esperaran?”, va dedicar-se a provocar els ciutadans que es concentraven davant de Cal Ninyo sota el lema “Fora feixistes de la nostra vila”. Per desgracia ell no va ser l’únic ja que el regidor i portaveu del grup municipal de PxC a l’Ajuntament de Sant Boi, David Parada, va mantenir-se a escassos metres dels manifestants antifeixistes amb una actitud xulesca impròpia d’un càrrec públic, arribant al punt d’amenaçar a alguns dels allà presents.
La violència que, fins el moment, només era verbal ràpidament va passar a ser física quan, un militant de PxC va propinar un cop de puny al nas a una noia militant d’ICV que es trobava a pocs metres del cordó de seguretat dels mossos. Aquesta agressió va ser comesa sota la mirada i la protecció dels mossos cap al militant de PxC.
Les mostres de violència van continuar arribant al punt més extrem quan el mateix Josep Anglada va propinar una puntada de peu a l’estómac d’una noia que els increpava quan fugien ell i els seus militants per la rambla de Sant Boi de Llobregat, els mossos alertats d’aquest fet van arribar a la rambla i un cop allà van ajudar a PxC a fugir carregant contra els antifeixistes.
Des de l’assemblea de la CUP de Sant Boi volem denunciar la permissivitat dels mossos davant les agressions dels militants de PxC cap als manifestants que pacíficament mostraven el rebuig a la formació xenòfoba, així com també la ja habitual repressió contra el moviment antifeixista.
És per això que des de l’assemblea de la CUP ens solidaritzem amb els ferits tant per agressions dels mossos com dels feixistes i els encoratgem ara més que mai a seguir plantant cara al totalitarisme i al racisme alhora que també animem a tots els ciutadans a fer pedagogia per tal de desemmascarar el partit feixista PXC.