Gent de Sant Boi: Un nou Sant Boi comença a caminar!

La crisi econòmica ha posat de relleu que la política està supeditada als interessos econòmics d’una minoria. És aquest el context on uns polítics al servei de les grans empreses i porucs de perdre els seus privilegis han protagonitzat el major atac que s’ha donat des de la dictadura contra els interessos i la dignitat de les classes populars.

A Sant Boi, durant més de trenta anys, els diferents governs de la coalició encapçalada pel PSC han afavorit als poderosos. Els nostres polítics locals i els seus càrrecs de confiança, continuen gaudint d’unes esplèndides retribucions mentre abandonen les necessitats bàsiques de gran part de la població.

Des del govern municipal no han estat capaços de donar una solució global als problema dels desnonaments i de l'accés a l'habitatge. Així com han incomplert el compromís de sancionar a les entitats financeres que disposen d’habitatges buits. El banc d'aliments, que continua vinculat a l'Església, es veu incapaç de satisfer la demanda d'aquelles persones que necessiten i mereixen un cop de ma. Tampoc existeixen una gestió i uns comptes municipals clars i transparents. CORESSA, el principal i gairebé únic projecte de creació de treball endegat per l'Ajuntament al llarg d'aquests anys, és un clar exemple d'opacitat.

Segur que podem trobar més exemples si observem el nostre voltant però ja no calen més famílies desnonades ni més retallades socials o privatitzacions dels recursos bàsics per a adonar-se que cal aconseguir que la política recuperi el seu significat originari, això és, una concepció de Política entesa com un producte col·lectiu i no com una parcel·la limitada als polítics professionals. La dimensió política de l’individu no pot ser reduïda a un vot cada quatre anys o a participar de les estructures d’uns partits tradicionals profundament segades pels seus interessos partidistes i individuals.

Gran part de la societat es troba en aquesta direcció i és així com centenars de milers de persones han sortit al carrer per empoderar-se, per deixar de ser un nombre en la maquinària electoral i guanyar-se el seu destí. En defensa dels drets socials i amb l’objectiu de remoure les bases de la injustícia, els moviments socials prenen força al mateix temps que els partits tradicionals perden la legitimitat que mai han merescut. A hores d’ara, encara continuen fent càlculs per mirar de conservar les seves posicions sense adonar-se que ja formen part d’un règim antic.

Gent de Sant Boi és una candidatura municipal assembleària i horitzontal que té com a objectiu la supressió de l’actual sistema econòmic i el foment de la participació dels ciutadans de Sant Boi en el procés de deliberació i de presa de decisions polítiques municipals sota els principis de la radicalitat democràtica. Gent de Sant Boi vol el control i la gestió de la institució municipal així com del sistema productiu per part de la ciutadania. Aquest és l’objectiu de Gent de Sant Boi. Una de les nostres principals preocupacions ha estat la d’impossibilitar que aquesta proposta electoral acabi generant els mateixos interessos que els partits tradicionals i per aquest motiu hem establert els següents mecanismes:

-Regidors anualment rotatius: En el cas probable d'obtenir representació no podem arriscar-nos a que el poder quedi en mans del/s regidor/s. No és el nostre objectiu el d'aportar una cadira a l'aspirant a polític professional de torn sinó el d'aconseguir que la política sigui un producte col·lectiu. L'assemblea ha d'estar al corrent de tots els aspectes relatius a la lluita institucional i el/s regidor/s han de fer el paper de portaveus i informadors. Una assemblea forta garantirà que el canvi de regidor pugui donar-se sense problemes i, sense una assemblea forta, no necessitem cap regidor.

-Llista compromesa: A la llista electoral tan sols hi volem persones compromeses amb l'activitat assembleària.

-Sous: En aquest punt veiem necessari que -en cas d'existir- qualsevol retribució als regidors o regidores sigui pública i aprovada per l'assemblea general.

-Cap pacte de govern: En la següent legislatura, la nova candidatura no establirà cap pacte de govern a no ser que sigui la llista més votada. En qualsevol altre cas, optarem per fer oposició activa i no entrarem en el joc de les cadires.

Gent de Sant Boi és una candidatura estrictament municipal que a nivell global es declara partidària del dret a l'autodeterminació dels Països Catalans i de totes les nacions del món. Aquí i allà el poble és qui ha de decidir.

Des de Gent de Sant Boi fem una crida a totes les persones de Sant Boi i als col·lectius i partits que engreixen les lluites socials per a que formin part del projecte per tal de decidir entre totes el nostre futur. Tot el poder per al poble!. Guanyem Sant Boi!.