La CUP denuncia que el ple de l'Ajunament dóna l'esquena a la consulta per la independència

Des de la CUP de Sant Boi volem mostrar la nostra decepció amb el conjunt de forces polítiques de la nostra vila que van votar de forma negativa a la moció de suport per la realització de la consulta independentista a la nostra vila. El Ple Municipal va rebutjar la moció presentada pel grup municipal d’ERC en nom de la plataforma Sant Boi Decideix amb els vots en contra de: PSOE,PP,C’s i l’abstenció d’ICV i els vots favorables d’ERC i CIU.

Un cop més hem estat testimonis de la falta de principis democràtics per part dels partits espanyols que ocupen les cadires del nostre Ajuntament. Una institució que és del poble i que s'hi deu a aquest i això és un fet que des de la CUP volem remarcar ja que sembla que a molts se’ls oblida. En el cas concret de PP, PSOE  i C’s el seu vot respon a la seva ja mostrada falta de valors i principis democràtics i també a la seva ideologia marcadament espanyolista. Una ideologia que no respecta drets col·lectius ni nacions que no siguin els de l’estat espanyol i el de la nació espanyola.

Però la decepció més gran la proporciona el grup municipal d’ICV-EUIA  que un cop més a decidit mirar cap a un altre costat i abstenir-se a la votació del dret a decidir, un dret que es reconeix a les nacions unides. Un dret que el partit d’ICV-EUIA promou i defensa sempre i quan el poble que el vulgui exercir no estigui dins del territori que forma de manera imposada l’estat espanyol. Així hem pogut veure com diferents membres d’aquesta formació és solidaritzen amb les causes del poble Palestí o del poble Sahrauí al mateix temps que donen l’esquena als diferents pobles que formen l’estat espanyol.

Les consultes per la independència són un acte de sobirania popular, són una mostra de la autonomia del poble, de la capacitat d’autogestionar-se. Les consultes volen mostrar la capacitat d’organitzar-se del poble tenint o no els suport de les personalitats polítiques. Una societat que té por a decidir no és una societat lliure, una democràcia que restringeix el poder de decisió del seu poble no és una democràcia real. Per tant els partits que amb el seu vot es posicionen en contra de les consultes i del dret a decidir no poden anomenar-se partits democràtics ni defensors de la democràcia com fan alguns des del diari institucional.

La CUP vol agraïr a les formacions polítiques de la nostra vila que van donar suport a la moció que es va presentar al Ple en nom de la  plataforma Sant Boi Decideix per tal de dur a terme la consulta sobre la independència. Així com també volem manifestar el nostre suport a la Plataforma i el nostre compromís de sumar esforços per a la realització d’aquesta.