L'ajuntament destina més d'un milió d'euros en pagar primes per assistència.

No som economistes. Per tant, fem la lectura dels pressupostos de l’Ajuntament de Sant Boi per a l’any 2013 amb la visió simplista del profà que suma i resta nombres, i que no entén certes coses. Algunes importants i altres no tant.

Un exemple de les últimes és plantejar-nos la necessitat, en els temps que corren, de pagar 10.620 euros per mantenir la càmera de TV3 i que la nostra vila pugui sortir a la secció d’El Temps.

Aspectes més importants són les activitats econòmiques dels Ajuntaments que es privatitzen sota la premissa que seran millor gestionades.Ara  resulta  que  els  empresaris són tan solidaris que es queden amb els serveis deficitaris. La gestió del Cementiri Municipal, per exemple, té un benefici previst per aquest any de 101.549 euros, 6000 euros menys que l’any passat. La falta d’operaris es cobreix a base d’externalitzar la mà d’obra a l’empresa G.I.C. que ja està administrant alguns cementiris privatitzats dels pobles de la comarca. Serà el de Sant Boi un dels següents?

Però el que més ens ha cridat l'atenció es l’epígraf PRIMES PER ASSISTÈNCIA. Això significa el què pensem? Acudim al diccionari:

*PRIMA = Premi pecuniari ofert a les persones a fi d’encoratjar-los perquè   s’esforcin a   aconseguir   un

resultat determinat.

*ASSISTÈNCIA = Estar present en un lloc.

Es tracta, per tant, d’una gratificació per assistir al lloc de treball. No parlem de Pagues Extraordinàries, dietes, sous, vestuari, hores extra, retribucions varies... L’ajuntament paga primes per anar al lloc de treball? És quelcom difícil d’entendre. El 2012, hem pagat 143 primes per assistència,  i el 2013 en pagarem 214. El 2012 vam pagar 1.008.360 euros i el 2013 en pagarem uns 1.027.000.

Estem parlant de molts diners, i seria bo que els comptes fossin ben explicats. No als components de la corporació municipal, sinó a tota la ciutadania de Sant Boi.