Posicionament de la CUP respecte l'anul·lació del debat sobre la Segona Carta Ciutadana

Des de la CUP lamentem que la Fundació Marianao hagi hagut de suspendre el debat sobre polítiques socials en el marc de la Segona Carta Ciutadana, a causa de l'absència de ICV, PSC i ERC com a protesta per la presència del partit xenòfob PxC al debat.

A la CUP estem en contra de facilitar cap tipus de presència pública a aquest partit ultradretà, i per això, creiem que el primer error el va cometre la Fundació Marianao en convidar l'esmentat partit. Un cop comès l'error i acceptada la invitació per part de tots, el que creiem que no es pot fer,és defugir la realitat. Per tant, no entenem l'actitud dels partits que han forçat l'anul·lació de l'acte amb la seva absència.

Des de la CUP creiem que el que s'ha de fer és afrontar la realitat i lluitar per a solucionar el problema. Amb l'anul·lació del debat s'ha perdut una oportunitat molt bona per a enfrontar-nos tots plegats contra la xenofòbia, i deixar en evidència a aquells que fan servir mentides per a buscar l'enfrontament social i implantar l'odi entre les persones.

La CUP no amaga el cap sota l'ala i no ens quedem de braços plegats mirant cap a un altre costat. A la CUP hem lluitat i seguirem lluitant contra la xenofòbia, i esperem que en el proper assalt els altres partits se sumin a la lluita. Defugint el debat no evitarem que aquest partit es faci el seu espai a Sant Boi. Si no se l’aparta amb arguments sòlids, rebatent el seu pobre i populista discurs electoral en un debat cara a cara, difícilment els que en defugen podran evitar de tenir-los assentats al seu costat el proper 23 de maig. Què faran aleshores? Qui calla, podent parlar...atorga.