PROU ENTIBOS ESFENDAMOS A TIERRA, PROU EMBASSAMENTS DEFENSEM LA TERRA!

Aquest passat divendres onze de gener més de trenta persones s’aplegaren al Casal Cultural Popular El Baluard per reivindicar una nova cultura de l’aigua i l’aturada del recreixement del embassament de Yesa.

En un acte en que consistia en el passi d’un documental sobre la construcció del pantà de Yesa i la despoblació de la zona així com també l’afectació als diferents municipis com Artieda. Un documental que manifestava el rebuig dels veïns d’Artieda al recreixement de l’embassament de Yesa i al seu dret a viure a la terra que els ha vist nàixer.

Acte seguit van començar els parlaments, a càrrec d’en Andrés Castro militant d’Estau Aragonés i d’en Arturo Mahiques membre de l’associació cultural Rolde Aragonés de Barzelona.

A més de veure el documental i escoltar els testimonis dels dos companys també vam poder gaudir de l’exposició d’enganxines anomenada “rius vius,pobles vius” i que pretenia ser un homenatge a Joaquin Costa.

Des de la CUP de Sant Boi volem reivindicar el dret de la gent de les comarques pirinenques a viure a la seva terra, i que aquest dret ha d’estar per sobre de qualsevol tipus d’interès econòmic i especulatiu. La vida de les persones i la protecció del medi natural estan per sobre d’interessos personals i especulatius que han cooptat el model productiu i que ens han portat a l’actual situació de crisi.

Per això cridem ben fort;

PROU ENTIBOS!ESFENDAMOS A TIERRA!

PROU EMBASSAMENTS! DEFENSEM LA TERRA!