Realitzem la quarta jornada de participació: Tots i totes eduquem!

Plantejar l'àmbit de l'educació en una jornada participativa tenia un repte important: evitar que el debat girés al voltant de competències en les quals a nivell municipal no hi podem incidir. Tot i que del sistema educatiu actual en podríem generar enèssims debats ben interessants, en aquest cas volíem conèixer i discutir quines són les mancances de l'actual model educatiu municipal, les eines de les que disposem, i tots aquells àmbits en els quals es podria millorar la gestió i el funcionament.

Amb tot, vàrem aconseguir el nostre objectiu i la jornada celebrada el passat divendres 18 de març es centrà en set eixos principals la gestió dels quals és municipal: activitats extraescolars, l'oferta educativa per barris, instal·lacions escolars, menjadors, biblioteques, educació per a adults i la relació entre la comunitat educativa.

Aquestes són algunes de les propostes que sorgiren:

• Creació d'una xarxa d'AMPAs per tal de fomentar la gestió conjunta i afavorir-ne la comunicació.

• Evitar l'externalització de les activitats extraescolars per part de les AMPAs per tal d'abaratir-ne els preus i fer-les accessibles a tots els nens i nenes. Amb aquest objectiu, crear una borsa de treball municipal de monitors de lleure que fóssin els encarregats de dinamitzar-les.

• Potenciar la coordinació i comunicació tant entre els centres de secundària com entre els de primària per tal que es coneguin els diferents projectes que s'estan duent a terme a cada centre.

• Ampliar l'horari d'obertura de les escoles per tal que els patis esdevinguin zones d'esbarjo segures i punts de trobada entre pares i fills, sempre i quan se'n faci un ús responsable i respectuós amb les instal·lacions. Fer ús d' una borsa de treball local per tal de cobrir el personal de consergeria i monitoratge d'aquests espais inicialment.

• Davant del tancament de les sales d'estudi de l'Olivera, obrir nous espais amb horaris amplis. Reobrir Can Castells (després d'una necessària restauració) i tornar-hi a habilitar una biblioteca amb sales d'estudi.

• Ampliar l'horari de la biblioteca central Jordi Rubió i Balaguer. Actualment compta amb un horari restringit els caps de setmana que hi impedeix l'accés fins a les onze del matí.

• Obrir les biblioteques de les escoles fora d'horari escolar perquè hi esdevinguin llocs d'estudi idonis per a poder fer els deures o adquirir hàbits de lectura.

• Municipalitzar els serveis de menjador escolars.

• Impulsar classes d'iniciació a la llengua catalana gratuïtes per als pares i mares dels alumnes del centre dins de l'horari escolar.

• Creació d'una escola d'idiomes municipal.

Des de la CUP celebrem l'èxit d'assistència a la jornada a la qual hi vam assistir més de trenta persones, i animem a tothom a seguir participant. La propera i última jornada tindrà lloc el divendres 1 d'abril a dos quarts de vuit del vespre en la qual tractarem economia local i treball.