Sobre la participació de la CUP a la Marxa de Torxes per la Independència organitzada per l'ANC i Sant Boi Decideix!

Des de la Candidatura d'Unitat Popular de Sant Boi volem fer públic el posicionament de l'assemblea local al voltant de la nostra participació en la Marxa de Torxes per la Independència del 10 de setembre en tant que organitzada per l'Assemblea Nacional Catalana i Sant Boi Decideix!.

L'accentuada voluntat recentralitzadora i l'ofensiva espanyolista contra la llengua i cultura catalanes arreu dels Països Catalans en els últims anys ha provocat conseqüentment un augment de l'independentisme. Aquest fenomen ha anat acompanyat d'una demanda d'unitat als partits independentistes per part d'una bona part de la societat catalana; que durant l'últim any ha anat guanyant embranzida mitjançant la creació i consolidació de l'ANC.

Des de la CUP de Sant Boi celebrem el creixement d’aquest sentiment independentista, tanmateix entenem el concepte de sobirania en tota la seva amplitud. Creiem que el procés d’alliberament nacional dels Països Catalans ha d’anar acompanyat irrenunciablement de l’alliberament social que ens farà veritablement persones lliures. El Memoràndum de la Unió Europea contra Grècia, Irlanda, Portugal i Espanya ens demostra que en el marc capitalista, ni tan sols dotant-nos d'un Estat propi tenim garantida la llibertat; i entenem, per tant, que la construcció dels Països Catalans no pot emmarcar-se dins de l’Europa del Capital. És imprescindible trencar amb la Unió Europea.

En conseqüència, volem remarcar que l'aposta de l'Esquerra Independentista per la sobirania econòmica és diametralment oposada al sainet institucional que des de fa dos anys representa el govern autonòmic de la Generalitat de Catalunya, com per exemple a la proposta de “pacte fiscal”, propugnada per CiU i d'altres forces polítiques com ERC, que és l'enèssim intent d'encaix amb l'Estat espanyol, sent així una opció que va en contra de la única sortida possible, la independència. D'aquesta manera CiU novament vol allargar les relacions amb l'Estat espanyol desactivant el nou fervor independentista tot aconseguint una nova situació de submissió a l'Estat espanyol, però que aconsegueixi acontentar part de la població catalana. I és que en tot plegat no hi ha res de nou perquè CiU històricament sempre ha tingut en les seves mans trencar definitivament les relacions amb l'Estat espanyol, mai ho va fer, ni ho està fent, ni ho farà.

Així doncs, creiem que l’ANC serà un instrument útil per al poble treballador català sempre i quan pugui donar resposta a les problemàtiques econòmiques i socials que ens afecten com a poble i com a classe, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó; i mai quan aquesta esdevingui una eina al servei de partits autonomistes que sota la bandera de la transversalitat ens portin cap un nou estat on canviïn els amos però no les cadenes.

Dit això i tenint en compte que la Marxa de Torxes per la Independència convocada per l’ANC de Sant Boi respecta totes aquestes qüestions que nosaltres creiem de vital importància, entenem que és un acte de responsabilitat donar suport a la convocatòria per mostrar la força creixent de l’independentisme al nostre poble en el marc de la diada de l’onze de setembre.

Sant Boi de Llobregat,

10 de setembre de 2012